Monipuolisuutta ja nostotehoa
Avant 500-sarjassa yhdistyvät suuri nostoteho, kompaktit ulkomitat sekä luotettava perushydrauliikka, mikä tekee 500-sarjasta hinta-tehosuhteeltaan lyömättömän kokoluokassaan.
Vakiovarusteisen teleskooppipuomin ansiosta 500-sarjan nostokorkeus on jopa 2,8 m, ja nostoteho riittää painavampienkin taakkojen, esim. pyöröpaalien käsittelyyn. Esteetön näkyvyys työlaitteelle ja -alueelle tehostaa myös työntekoa.
500-sarja on luotettava kumppani mitä erilaisimmilla työmailla, myös vapaa-ajan harrastekäytössä. Laajan lisävarustevalikoiman avulla, esim. kaikki ohjaamot L, LX ja DLX, voi räätälöidä koneen juuri oman tarpeen mukaan, ja Avantin työlaitevalikoima takaa tehokkaan työskentelyn ympäri vuoden.
Tekniset tiedot
- Nostokyky 800-950 kg
- Nostokorkeus 2,8 m
- Moottoriteho 22-26 hv
- Ajonopeus 12-19 km/h
- Helppo kuljettaa trailerilla
- Yksinkertainen, tehokas hydrauliikka takaa reilusti voimaa alhaisimmilla käyttökustannuksilla
- Avantin kehittämä Optidrive™-ajopiiri parantaa ajovoimansiirron hyötysuhdetta ja vapauttaa tehoa myös työlaitehydrauliikalle
Avant konemyynti:
Puh. 0207 351 601 / myynti@finnsiirto.fi

Turvallinen
Kaikki Avantit ovat runko-ohjattuja, ja koska kuljettaja istuu koneen eturungossa on näkyvyys niin työlaitteelle kuin työskentelyalueelle esteetön. Siten myös koneen painonjakauma on tasainen ja alhainen painopiste takaa ajossa erinomaisen vakauden. Kaikkien Avantin kuormaajien runko-ohjaus on toteutettu niin, ettei etu- ja takarungon yhdistävä keskinivel jousta sivusuunnassa, jolloin koneen kaatumisvaara vähenee oleellisesti, koska ylimääräisiä heilahduksia ei tapahdu ja koneen koko paino pitää konetta pystyssä. Avantin kehittynyt hydraulinen nelivetotekniikka varmistaa parhaan pidon myös epätasaisilla ja liukkailla alustoilla ja takaa miellyttävän ajokokemuksen.
Kaikissa Avantin kuormaajissa on vakiovarusteena ROPS/FOPS-hyväksytty avo-ohjaamo (ROPS-turvaakari, jossa FOPS-turvakatto). Lisävarusteena on saatavana neljä erilaista ohjaamovaihtoehtoa sarjakohtaisesti (L, LX, DLX, GT), jotka myös noudattavat ROPS/FOPS- standardeja.
Teleskooppipuomi
Vaikka Avantin kuormaajat ovat ulkomitoiltaan mahdollisimman kompakteja, teleskooppisen nostopuomin ansiosta niiden ulottuvuus sekä nostokorkeus ovat huippuluokkaa.
Avantin kurottajatyyppinen, portaattomasti säädettävä teleskooppipuomi mahdollistaa kuormaajan kompaktin koon ja erinomaisen näkyvyyden työlaitteelle.
Kun teleskooppipuomi on sisään vedettynä, on nostokyky maksimaalinen kuorman painopisteen ollessa mahdollisimman lähellä etupyöriä. Puomin ollessa täysin ulkona ulotut vaivatta korkeammallakin oleviin kohteisiin.
Teleskooppipuomin avulla lastaat myös peräkärryn tarvittaessa vain yhdeltä puolelta takareunaan asti.


Monipuolinen
Avantin kuormaajat sekä työlaitteet on suunniteltu ympärivuotiseen käyttöön, joka tarkoittaa koneelle monipuolista ja jatkuvaa käyttöä sesongista riippumatta. Peruskoneen laaja lisävarustevalikoima, esim. erilaiset ohjaamovaihtoehdot yhdessä kuormaajan teknisten ominaisuuksien kanssa tekevät Avantista oivan työjuhdan kesän kuumimmista keleistä talven pakkasiin.
Avantin työlaitteiden pikakiinnitys ja sarjapikaliitin hydrauliikkaletkuille takaavat helpon ja nopean työlaitteiden kytkennän ja vaihdon. Sarjapikaliittimen avulla työlaitteen letkut kytketään yhdellä kädenliikkeellä, aina oikein päin ja myös moottorin ollessa käynnissä, työlaitteen paineen alaisena – eikä pakkanen vaikeuta sarjapikaliittimen käyttöä.
Avant
Kaikissa Avantin kuormaajissa on hydrostaattinen voimansiirto. Polttomoottori – e-sarjassa sähkömoottori – pyörittää hydraulipumppua, joka syöttää korkeapaineista hydrauliöljyä järjestelmään. Jokaisessa pyörässä on hydraulinen ajomoottori, josta on veto suoraan renkaaseen. Ajopiiri on varustettu venttiileillä, joilla kontrolloidaan renkaiden pyörimistä. Jotta eri kaartosäteellä ja -nopeudella pyörivät sisä- ja ulkokaarteen puolen renkaat eivät jättäisi jälkiä käännyttäessä pehmeillä ja herkillä pinnoilla, järjestelmä sallii kaikkien neljän pyörän pyörivän vapaasti. Tämä myös vähentää renkaan kulumista käännyttäessä jatkuvasti karheilla yms. kuluttavilla pinnoilla.
Nelivedon lukkoventtiilien avulla voidaan sitten tarvittaessa parantaa pitoa liukkailla ja epätasaisilla alustoilla, kun kummankin puolen pyörät saadaan pyörimään samalla nopeudella pakko-ohjaamalla öljyä ajomoottoreihin. Näin saavutetaan hydrostaattisessa 4×4- järjestelmässä paras mahdollinen vetopito.