Avantin tehokkain malli – paras nostovoima, nostokorkeus ja ajonopeus

Avantin lippulaiva 860i vie pienkuormaajat seuraavalle tasolle. Sillä on enemmän nostokykyä ja -korkeutta kuin koskaan aiemmin. 860i yltää mm. rehunjakovaunuun ja kuorma-auton laidan yli, ja teleskooppipuomin ansiosta sillä pystyy lastaamaan kuorma-auton yhdeltä sivulta – ei tarvitse kiertää koko autoa lavan toiselle reunalle yltääkseen. 860i pystyy myös siirtämään raskaita kivilavoja 1900 kilon nostokykynsä ansiosta. Silti se on tarpeeksi kompakti työskentelemään paikoissa, joihin ei isoimmilla koneilla pääse. 800-sarjan omapaino mahdollistaa myös kuljettamisen normaalilla jarrullisella peräkärryllä.

Lisävarusteena saatava täysin uusi GT-ohjaamo on moderni ilmastoitu, tärinäeristetty mukavuuskeskus kuljettajalle. Se on asennettu kumityynyjen varaan, joten melutaso ja tärinä ovat erittäin alhaiset. Hiljainen ohjaamo yhdessä erinomaisen näkyvyyden ja ergonomian kanssa takavaat mukavan täyden työpäivän kuljettajan paikalla. Hyvän vakiovarustuksen lisäksi ohjaamo voidaan varustaa mm. bluetooth-radiolla, ilmastoinnilla, ilmajousitetulla istuimella, lisätyövaloilla ja tieliikennesarjalla, joka mahdollistaa rekisteröinnin moottorityökoneeksi.

Tekniset tiedot

  • Nostokyky 1900 kg
  • Nostokorkeus 3,5 m
  • Moottoriteho 57 hv / 42 kW
  • Ajonopeus 30 km/h
  • Uusi tärinä- ja äänieristetty GT-ohjaamo saatavilla lisävarusteena
  • Suurempi nostokorkeus ja ulottuvuus teleskooppipuomin ansiosta
  • Avantin kehittämä Optidrive™-ajopiiri parantaa ajovoimansiirron hyötysuhdetta ja vapauttaa tehoa myös työlaitehydrauliikalle

Avant konemyynti:
Puh. 0207 351 601 / myynti@finnsiirto.fi

Avant 860i

Turvallinen

Kaikki Avantit ovat runko-ohjattuja, ja koska kuljettaja istuu koneen eturungossa on näkyvyys niin työlaitteelle kuin työskentelyalueelle esteetön. Siten myös koneen painonjakauma on tasainen ja alhainen painopiste takaa ajossa erinomaisen vakauden. Kaikkien Avantin kuormaajien runko-ohjaus on toteutettu niin, ettei etu- ja takarungon yhdistävä keskinivel jousta sivusuunnassa, jolloin koneen kaatumisvaara vähenee oleellisesti, koska ylimääräisiä heilahduksia ei tapahdu ja koneen koko paino pitää konetta pystyssä.  Avantin kehittynyt hydraulinen nelivetotekniikka varmistaa parhaan pidon myös epätasaisilla ja liukkailla alustoilla ja takaa miellyttävän ajokokemuksen.

Kaikissa Avantin kuormaajissa on vakiovarusteena ROPS/FOPS-hyväksytty avo-ohjaamo (ROPS-turvaakari, jossa FOPS-turvakatto). Lisävarusteena on saatavana neljä erilaista ohjaamovaihtoehtoa sarjakohtaisesti (L, LX, DLX, GT), jotka myös noudattavat ROPS/FOPS- standardeja.

Teleskooppipuomi

Vaikka Avantin kuormaajat ovat ulkomitoiltaan mahdollisimman kompakteja, teleskooppisen nostopuomin ansiosta niiden ulottuvuus sekä nostokorkeus ovat huippuluokkaa.

Avantin kurottajatyyppinen, portaattomasti säädettävä teleskooppipuomi mahdollistaa kuormaajan kompaktin koon ja erinomaisen näkyvyyden työlaitteelle.

Kun teleskooppipuomi on sisään vedettynä, on nostokyky maksimaalinen kuorman painopisteen ollessa mahdollisimman lähellä etupyöriä. Puomin ollessa täysin ulkona ulotut vaivatta korkeammallakin oleviin kohteisiin.

Teleskooppipuomin avulla lastaat myös peräkärryn tarvittaessa vain yhdeltä puolelta takareunaan asti.

Avant 860i
Avant 860i

Monipuolinen

Avantin kuormaajat sekä työlaitteet on suunniteltu ympärivuotiseen käyttöön, joka tarkoittaa koneelle monipuolista ja jatkuvaa käyttöä sesongista riippumatta. Peruskoneen laaja lisävarustevalikoima, esim. erilaiset ohjaamovaihtoehdot yhdessä kuormaajan teknisten ominaisuuksien kanssa tekevät Avantista oivan työjuhdan kesän kuumimmista keleistä talven pakkasiin.

Avantin työlaitteiden pikakiinnitys ja sarjapikaliitin hydrauliikkaletkuille takaavat helpon ja nopean työlaitteiden kytkennän ja vaihdon. Sarjapikaliittimen avulla työlaitteen letkut kytketään yhdellä kädenliikkeellä, aina oikein päin ja myös moottorin ollessa käynnissä, työlaitteen paineen alaisena – eikä pakkanen vaikeuta sarjapikaliittimen käyttöä.

Avant

Kaikissa Avantin kuormaajissa on hydrostaattinen voimansiirto. Polttomoottori – e-sarjassa sähkömoottori – pyörittää hydraulipumppua, joka syöttää korkeapaineista hydrauliöljyä järjestelmään. Jokaisessa pyörässä on hydraulinen ajomoottori, josta on veto suoraan renkaaseen. Ajopiiri on varustettu venttiileillä, joilla kontrolloidaan renkaiden pyörimistä. Jotta eri kaartosäteellä ja -nopeudella pyörivät sisä- ja ulkokaarteen puolen renkaat eivät jättäisi jälkiä käännyttäessä pehmeillä ja herkillä pinnoilla, järjestelmä sallii kaikkien neljän pyörän pyörivän vapaasti. Tämä myös vähentää renkaan kulumista käännyttäessä jatkuvasti karheilla yms. kuluttavilla pinnoilla.

Nelivedon lukkoventtiilien avulla voidaan sitten tarvittaessa parantaa pitoa liukkailla ja epätasaisilla alustoilla, kun kummankin puolen pyörät saadaan pyörimään samalla nopeudella pakko-ohjaamalla öljyä ajomoottoreihin. Näin saavutetaan hydrostaattisessa 4×4- järjestelmässä paras mahdollinen vetopito.